onsdag 2 januari 2013

Nu jädrar ska jag göra klart mina UFO:n!

Jätteroligt att få vara med om detta! Så mycket garner som bara ligger och så många halvfärdiga projekt som bara väntar på sin slutfinish...


Mitt januariprojekt blir sonens födelsedagsslipover, så nära klar, men har legat i korgen allt för länge. Han fyller tjugo i mitten av januari, så det känns bra att ta tag i den på stört. Jag har utgått från ett mönster på nätet, men har aldrig begripit mig på avmaskningarna, så där har jag fått vara kreativ. Det återstår att fästa axlarna, sticka hals- och ärmkanter samt blöta och blocka, eftersom det är ett uppresgarn, Drops Alpaca, som är alldeles, alldeles underbart att sticka i. Från början var det ett helt annat projekt, en tröja till hans lillebror, som faktiskt blev klar men aldrig älskad. Därmed repades den upp för att byta skepnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.